keskiviikko 10. lokakuuta 2012

#13 Pohkeenväistöjä

 Pahoittelen bannerin puuttumista, mutta ehdin poistaa vanhan ja ku olin lisäämässä uutta nii kuvakiintiö täynnä. Osaako joku auttaa ? En haluais jatkossa kuvattomia postauksia ):

Heidoo! Nyyh, oon ollu kaks viikkoa käymättä Sarilla ja jouduin peruun tältäki viikolta futispäättäjäisten vuoksi. Sain kuitenki maanantaina paikan Oulunsalon Ratsastuskoululle junnu C - tunnille. Menin tallille vähä yli neljä ja siellei ollu ketää. Kävin kattoo listaa ja mulla oli taas Lester. No mut menin rapsuttelee tota vaavia ja aattelin, että oikeestaa mukavaki mennä sillä, ku tietää millane se on ja näi (: Harjailin kauan ja laitoin sit varusteet.

Ratsastettiin maneesissa ja ekat 5-10 minuuttia käyntiä. Tein Lesterillä pari ympyrää ja pysähdyksiä. Alkuraveissa tuntu, että en saa ratsastettua kulmia, mutta loppua kohden parani koko ajan. Ravattii vielä toiseen suuntaan ja laukkattiin. Argh, laukassa mulla tippu jalustin ja yritin sitte rentouttaa jalkoja. Mulla on monesti (huonona)tapana jännittää jalat harjotusravissa ja laukassa :d Siirryttii kahelle isolle pääty-ympyrälle ja alettii väistättää takajalkoja. Ah, mäki väistöjä♥ Aluksi oli tosi hankalaa, mutta sitte tajusin miten saan sen tehtyä helposti ja pienillä avuilla. Ton tunnin aikana mulla oli melko kova käsi, jonka huomasin itekki :-/




Suoristettii hevoset ja siirryttii ravii, edellee ympyrällä. Mentii harjotusravissa ja se mun ongelma tuli esiin. Joko jalustimet oli kantapäissä tai sitte ne tippu ): Raviki oli ekana tosi laiskaa. Otettii taas käyntiin ja väistettiin. Mentii aina välillä harjotusravia, mutta muute pohkeenväistöä. Tolla tunnilla tuli ahaa-elämys, ku tajusin miten mulla pysyy jalustimet ravissa! Siitä en sen tarkemmin selitä, mutta vasta tolla tunnilla opin sen :D Vasempaan kierrokseen väistettäessä Lester toimi ainaki omasta mielestä paremmin. Sai ottaa jalustimet pois, nii otin ja jatkettii tota tehtävää.


Lopuksi jalustimet takas ja loppuravit keventäen. Nyt mulla oli oma tavote saaha Lester niihi kulmii, ja se toimi ! (: Tultii kaartoo ja autoin seuraavan selkää ja lyhensin jalustimet sille. Toiki tunti opetti mua iha hirveesti, vaikkei kovin monipuolinen ollukkaa. Ens kerralla toivon jotai, että saisin kokeilla muitaki hevosia ku Lesteriä :P Vissiin kaikki kuvat alkuverkoista, mutta kuitenki kiitokset niistä Lindalle (:

Ei kommentteja :

Lähetä kommentti

Kommenttia tulemaan! Vastaan jokaiseen kommenttiin :)