keskiviikko 24. huhtikuuta 2013

#64 Peruskoulu on perseestä

Tänään lähdin tallille noin kahtakymmentä vaille kymmenen. Kävin ostamassa ruokaa ja tallilla olin kymmeneltä. Siellä oli ihan tyhjää! Ensin sain jouduin lakaisemaan taukohuoneen ja toimiston sekä pyyhkimään hieman pölyjä. Laitoin myös vastapestyjä huopia arkkuihin. Tallin omistaja tuli käymään tallissa tuodakseen lisää vessapaperia ja kahvitarvikkeita, joita järjestelin paikoilleen. Häneltä sain myös tehtäväksi ottaa vanhoista hevosenkengistä teippejä irti. Siinä kuluikin jonkin aikaa, sillä kenkiä oli paljon.
Seuraavaksi lakaisin tallin käytävää sitä mukaa, kun Niko siivosi karsinoita. Lisäksi siivosin maneesin katsomon ja satulahuoneen sekä tyhjensin roskikset. Puhdasta tuli!
Sitten päätin pitää ruokatauon, kun ei hommia ollut. Se kesti vähän päälle puoli tuntia, kunnes menin täyttämään ruokakärryn. Laitoin sinne lisää kauroja ja mysliä sekä heitin porkkanapussin päälle. Sainkin sitten tehtäväksi jakaa ruoat. Hyvä etten jopa kaatanut koko kärryä, kun yritin vetää sitä kynnyksen yli. Kaurojen jaon jälkeen keräsin ulkoa roskia pois ja jäinkin sitten sinne istumaan, kun oli  niin ihanan lämmintä. Nikokin tuli pian siihen ja totesi, että peruskoulu on perseestä. En voi väittää vastaankaan! Hän kertoi myös siitä, kuinka oli perseillyt kouluaikoinaan opettajat itkemään. Heh, päivän naurut :D
Lähdimme sisään ja aloimme ottamaan hevosia sisään. Minä olin tallissa availemassa karsinoiden ovia ja siinä aloin sitten ihmettelemään, kun tarhaan menevästä ovesta kävelee sisään pitkä mies. Nikokin ihmetteli hetken aikaa, kunnes mies kertoi olevansa joku tarkastaja. Hän esitti vaikeita kysymyksiä, ja sain alkaa laskemaan montako tammaa tai ruunaa tallissa on sillä aikaa kun Niko mietti minkä ikäinen on tallin nuorin hevonen. He kävivät tarkistamassa myös tarhan, ja minä pidin tallissa olevalle Messille seuraa.
Tarkastajan lähdettyä pääsimme vihdoin ottamaan hevosia sisälle. Ne juoksivat innoissaan karsinoihinsa, kun tiesivät siellä kaurojen ja porkkanoiden odottelevan syöjäänsä. Seuraavaksi rupesin varustamaan uutta ponia Dreamia alkavaa tehotuntia varten. Se on niin suloinen poni :3 Autoin myös Lenjan hoitamisessa ja sain heittää Percivalin ulos Messin seuraksi, jonka olin vienyt sinne aiemmin.

Sitten luvassa oli lisää hevosten hoitoa. Minun täytyi varustaa Sheila, jonka kanssa oli taas ongelmia. Este- vai koulusatula? Suojat tai martingaalit? Missä jalustimet? Sen varustamisessa menikin kauan. Talutin Sheilan maneesiin, vaihdoin ponia ja palasin Dreamin kanssa talliin. Otin siltä varusteet pois ja harjasin kunnolla. Se oli ihan hikinen, joten oli ainakin saanut tehdä töitä!
Menin taukohuoneeseen katsomaan, kun Tuija arpoi ratsastajia hevosille kilpailuja varten. Saporolle oli ilmoittautunut viisi ratsastajaa, joista vain kolme pääsi mukaan. Myös Josi, Roberto ja Lenja olivat suosittuja. Minua ei arvottu eli en pääse Saporolla hyppäämään kisoissa. Olin kuitenkin ensimmäisenä jonossa, joten toivotaan vain että joku peruu. Tuija antoi minun valita toisen ratsun ja otin Elarin, vaikka en olekaan sillä ennen hypännyt. Ratsastuksenopettajamme kuitenkin lupasi, että saisin hypätä lauantaina Elarilla. Sitten voin päättää hyppäänkö 60cm vai 40cm.

Huomenna olen samaan aikaan tallilla kuin tänäänkin eli samantapaisia tehtäviä tiedossa. Ja uskallan luvata, että huomenna tulee videopostaus!

♥:llä Annika

3 kommenttia :

  1. Siis saikko tietää ketkä pääs meneen esim. Josilla kisoissa? Jos, nii kerroppas pääsinkö mä(jos tiiät mun nimen :P)! :) En nääs jaksa oottaa ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Öääh... En niin tarkasti katsonut muita ratsukoita, että muistaisin :D

      Poista

Kommenttia tulemaan! Vastaan jokaiseen kommenttiin :)